Новини
Про підприємство
Умови співпраці
Програмні засоби
Законодавство
Опитування
Реєстрація
Логін:
Пароль:
Запам'ятати мене
ВХІД
забули пароль?
 
Огляди законодавства
Нова методика призначен...

Нова методика надання населенню субсидій

 

В жовтні 2012 року спільним наказом Мінсоцполітики, Мінекономрозвитку, Мінфіну, Мінрегіонбуду, та Міненерговугілля затверджено нову редакцію “Методики надання населенню субсидій” (Наказ Мінсоцполітики, Мінфіну, Міненерговугілля, Мінекономрозвитку та Мінрегіону України “Про внесення змін до Методики надання населенню житлових субсидій” від 03.10.2012р. № 621/1091/1046/502/773. Набрав чинності 16.11.2012 р.)

Методика надання населенню субсидій набрала чинності з дня опублікування, проте повномасштабне застосування її положень розпочнеться з початком наступного опалювального сезону.

Методикою врегульовано ряд питань призначення та розрахунку житлових субсидій відповідно до умов Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (постанова Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22 вересня 1997 року № 1050) та постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року №1156 “Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії”.


Методика надання населенню субсидій деталізувала та конкретизувала умови призначення та розрахунку житлових субсидій:

  • випадки, коли житлові субсидії призначають за рішенням районних, районних у містах Києві й Севастополі державних адміністрацій та виконавчих органів міських і районних рад або комісій, які ними утворюються;

  • строки призначення житлових субсидій;

  • перелік документів, необхідних для призначення житлової субсидії;

  • порядок розрахунку середньомісячного сукупного доходу;

  •  

    норми та нормативи споживання житлово-комунальних послуг, забезпечення скрапленим газом, твердим та рідким пічним побутовим паливом, згідно з якими призначаються житлові субсидії;

  • порядок перерахунку та припинення житлових субсидій.


В додатку до Методики наведено приклади розрахунку розміру житлових субсидій.


Більшість положень Методики повторюють та детально виписують умови надання субсидій, визначені цими документами. В цій статті ми зупинимось на деяких особливостях розрахунку субсидій, які раніше допускали неоднозначні трактування і які врегульовані новою Методикою.


Зменшення розміру обов’язкової частки плати за житлово-комунальні послуги

Методикою уточнено порядок встановлення зменшеного розміру обов’язкової частки плати за рахунок економії споживання послуг, а саме (п.6.2):


6.2. Якщо обсяг витрачання води, тепла, газу або електроенергії вимірюється засобами їх обліку, при підтвердженні права на отримання житлової субсидії на наступний строк обов’язкова частка плати (15 чи 10 відсотків середньомісячного сукупного доходу) зменшується на 2 відсотки, але не більше ніж на 6 відсотків, відповідно за кожні 10 відсотків зменшення загальної суми вартостей фактично використаних послуг у попередньому періоді (включаючи вартість послуг, які не вимірюються засобами обліку) порівняно із сумою їх вартостей у попередньому періоді за встановленими нормами споживання.

Зменшення розміру обов’язкової частки плати за житлово-комунальні послуги проводиться лише при повторному підтвердженні права на призначення житлової субсидії за умови, що з часу закінчення попереднього строку надання житлової субсидії минуло не більше року.

При розрахунку зменшення розміру обов’язкової частки плати не враховується зменшення загальної суми вартостей фактично використаних у попередньому періоді надання житлової субсидії послуг за рахунок ненадання окремої послуги, наявності колективних (будинкових, квартальних тощо) засобів обліку”.

В постанові КМУ від 27 липня 1998 року №1156 колективні засоби обліку не виділяються, тому раніше існувала практика як їх врахування при визначенні розміру обов’язкової частки плати, так і не врахування.

Визначення середньомісячного фактичного споживання послуг.

Уточнено період, за який визначається середньомісячне фактичне споживання послуг, при визначенні розміру плати за житлово-комунальні послуги, а саме (п.7.1.1, п/п 2):

середньомісячне фактичне споживання послуг визначається за строк дії попередньої житлової субсидії, а в разі першого звернення - за попередній строк, що відповідає строку, на який призначається житлова субсидія”.

Розрахунок житлової субсидії на опалювальний період здійснюється на підставі даних про фактичне споживання послуг за попередній опалювальний період”(п.7.2.1).

Особливості розрахунків субсидії на опалювальний період

Методикою визначено особливості розрахунків субсидії на опалювальний період.

7.2.1. ... Якщо початок (кінець) опалювального періоду встановлений не з першого числа (не до останнього числа) місяця, розмір обов’язкової частки плати за житлово-комунальні послуги та розмір житлової субсидії на ці послуги розраховуються окремо на повні і неповні місяці опалювального періоду з урахуванням розміру плати за опалення в цих місяцях.

7.2.2. Після проведених розрахунків заявнику видаються повідомлення про призначення житлової субсидії: на неповний місяць початку опалювального періоду; на опалювальний період; на неповний місяць закінчення опалювального періоду”.

Раніше органи соціального захисту призначали субсидію на 1-й (неповний) місяць опалювального періоду, та на опалювальний період. По завершенні опалювального періоду здійснювався перерахунок субсидії з урахуванням дати закінчення опалювального періоду. При цьому застосовувався механізм перерахунку відповідно до постанови КМУ від 27 липня 1998 року №1156 (перерахунок лише за окремим видом послуг).

Тепер, згідно Методики, необхідно також виконати окремий розрахунок субсидії на неповний місяць закінчення опалювального періоду.

Варто відзначити,що останнє положення ускладнило роботу управлінь соціального захисту, оскільки наперед невідома дата закінчення опалювального періоду, опалювальний період може закінчуватись неодночасно навіть в одному місті.

Крім того, протягом терміну дії субсидії може відбутись підвищення вартості послуг, що вимагає перерахунку розміру вже призначених субсидій.



Розрахунок розміру субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг та електроенергії за наявності окремого обліку споживання електроенергії за проміжками часу.

Методикою врегульовано порядок розрахунків щодо визначення розміру субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг та електроенергії за наявності окремого обліку споживання електроенергії за проміжками часу (двозонні та тризонні тарифи):

Якщо загальний обсяг фактично спожитої електроенергії не перевищує норми споживання, розрахунок житлової субсидії здійснюється, виходячи з вартості фактично використаного обсягу по кожній зоні доби окремо”.

Якщо загальний обсяг фактично спожитої електроенергії перевищує норму споживання, розрахунок житлової субсидії проводиться, виходячи з вартості електроенергії за встановленими нормами. При цьому для розрахунку житлової субсидії враховується обсяг спожитої електроенергії для кожної зони доби пропорційно фактичному споживанню за кожною зоною доби.



Особливості розрахунку субсидії на придбання скрапленого газу та на оплату житлово-комунальних послуг за наявності централізованого опалення (електроопалення)

Чинне Положення не враховувало випадків, коли субсидія надається для відшкодування витрат на придбання скрапленого газу та на оплату житлово-комунальних послуг за наявності централізованого опалення (електроопалення), плата за яке нараховується лише в опалювальний період.

Для врегулювання цієї ситуації в Методиці детально виписано порядок розрахунку субсидії для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива та відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг та окремо виписано особливості розрахунку субсидії на придбання скрапленого газу та на оплату житлово-комунальних послуг за наявності централізованого опалення (електроопалення), плата за яке нараховується лише в опалювальний період (п.7.6.2):

річний розмір плати за централізоване опалення (електроопалення) розраховується шляхом множення місячної вартості централізованого опалення (опалення електроенергією) за встановленими нормами споживання на кількість місяців опалювального періоду, а річна плата за інші житлово-комунальні послуги - шляхом множення місячної вартості цих послуг за встановленими нормами споживання на 12 місяців;

місячний розмір обов’язкової частки плати за централізоване опалення (електроопалення) розраховується шляхом ділення річного розміру обов’язкової частки плати на кількість календарних місяців опалювального періоду, а на інші житлово-комунальні послуги - шляхом ділення річного розміру обов’язкової частки на 12 місяців;

субсидія для відшкодування витрат на оплату централізованого опалення (електроопалення) нараховується лише протягом опалювального періоду. Якщо початок (кінець) опалювального періоду встановлений не з першого числа (до останнього числа) місяця, то в кінці опалювального періоду та після закінчення строку призначення субсидії здійснюється перерахунок її розміру, виходячи з фактичної вартості опалення в неповні місяці опалювального періоду”.





Перерахунки розміру субсидій.

Методикою виписано всі випадки та умови, за яких здійснюються перерахунки призначених житлових субсидій. Окремо виділено перерахунок в разі припинення надання послуги гарячого водопостачання (п. 8.4, абзац 4-6).

 

Якщо житлова субсидія призначається за наявності гарячого водопостачання, то при розрахунку вартості послуг враховується вартість гарячого водопостачання та вартість газу за відповідними нормами споживання. У строк дії такої житлової субсидії в разі припинення централізованого гарячого водопостачання громадяни, яким призначено житлові субсидії, не сплачують визначеної їм обовязкової частки плати за гаряче водопостачання, а сплачують збільшення вартості газу за відповідний період”.







  Новини     Про підприємство     Умови співпраці     Програмні засоби     Законодавство     Опитування     Реєстрація  
Разработано CityDesign.com.ua